Sider

onsdag den 2. maj 2012

Hæklede Blomster - DIY

Hæklede Blomster - DIY
Her kommer opskriften på mine hæklede blomster, jeg har fået ideen fra Lucy, men Lucy bruger et MEGET tykt garn og det passede ikke til det jeg bruger, derfor har jeg lavet opskriften om.


Rester af bomuldsgarn der passer til nål nr. 4
Jeg har brugt Bommix og Bommix Bamboo fra hjertegarn.

Forkortelser: km – kædemaske, lm – luftmaske, fm – fastmaske, stgm – stangmaske, db stgm – dobbelt stangmaske, omg - omgang

1. omg. 1lm, 6 fm, om en magisk ring. Saml med en km i lm.

2. omg. 1 km i i 1. fm, * 3 lm, 1 db stgm, 1stgm og 1 fm i samme fm* dette giver et blad i blomsten. gentag til der er 6 blade i blomsten. Saml omg. med en km.
Montering: Hæft tråden og sy en stjerne i midten i en kontrast farve.

1 kommentar:

  1. Hej Laila. Dejlig nem opskrift. Det er lige det jeg skal bruge til en blomsterkrans på en stor blæksprutte. Tak

    SvarSlet