Sider

tirsdag den 6. marts 2012

Ripple tæppe.....

I August sidste år havde min søster fødselsdag. Hun ønskede sig ikke noget for hun bor på Thulebasen i Grønland og kan ikke slæbe så meget med sig. Men hun ville gerne have et tæppe hun kan gemme sig i når hun er hjemme :-)
Så derfor fik hun denne kurv....
Det vil sige på det tidspunkt var det hele nøgler garn, 57 helt nøjagtig.
Og i aftes skete det så, jeg blev færdig med et tæppe til hende i Ripple....
Jeg har regnet lidt, bare for sjov skyld....
92 striber, 184 rækker, 42688 stangmasker og ca 50 timer......

Og ikke at glemme 384 ender......... Men det er ikke slemt når bare man tager dem efterhånden som man kommer frem.....
Jeg har hæklet det af Blend/Tendens fra hjertegarn.... det er en blanding 50% bomuld/50% akryl som giver et let tæppe som kan vaske igen og igen..... Nål nr. 3½ passer for mig så bliver det let og luftigt.
Og farverne er som hun ville ha det, HELT TILFÆLDIG, har bare taget ned i kurven med lukkede øjne, har dog snydt en lille smule, jeg har undladt den kridhvide og den sorte, det blev for dystert.


Tæppet måler 100 x 235 cm, instruktionen fra min søster var at hun skulle kunne gemme sig under det :-)

Forsat rigtig go' onsdag




5 kommentarer:

  1. Wauw.... Tæppet er blevet super flot.
    En hældig søster du har :o)

    Mvh Ása / sunadottir.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Riple - det havde jeg ikke hørt før, jeg plejer at kalde det zigzag strib - rigtig flot tæppe, du har lavet, jeg kan godt li' dine farver :-)
    Jeg går lige og overvejer om jeg skal lave et barnevognstæppe i rible eller i firkanter til barnebarnet, der kommer til Sankt Hans.
    Jeg har hæklet et granny stribes tæppe til mig selv, det er også lavet i blend/tendens i 15 forskellige farver og måler ca. 156 x 180 cm.

    SvarSlet
  3. Det er superflot ! Må være dejligt at få sådan et væld af farver, når man til daglig bor på Thulebasen ;0)
    Quinden

    SvarSlet
  4. Super flot tæppe Laila... Det skal nok bringe lykke

    SvarSlet
  5. Du er bare så dygtig Laila :-) men glæder mig også til billede af det hemmelig :-) projekt ..Knus vi ses i morgen ;-))

    SvarSlet